hosting menu left

hosting plan ico 2
hosting plan ico 3

bottom of hosting header
website hosting main area top
Start
Wycieczka klas III gimnazjum PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator
wtorek, 21 czerwca 2016 00:00

13 czerwca 2016 roku, my uczniowie klas trzecich wraz z młodszymi kolegami oraz opiekunami: p. Anną Brzozową, p. Małgorzatą Piórecką oraz p. Jarosławem Skowrońskim, wczesnym rankiem wyruszyliśmy na 4 - dniową wycieczkę w okolice Kotliny Kłodzkiej.  Po długiej i męczącej podróży wreszcie dotarliśmy na miejsce.

Pierwszym punktem naszej wyprawy był Wrocław - piękne miasto, zwane polską Wenecją, ponieważ znajduje się tam ponad 100 mostów. Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy Ostrów Tumski, gotycki ratusz, budynki Uniwersytetu Wrocławskiego oraz wiele innych ciekawych budowli znajdujących się na Starym Mieście. Po dniu spędzonym we Wrocławiu, autokarem dojechaliśmy do Polanicy-Zdrój, gdzie znajdował się nasz pensjonat. Tam zakwaterowaliśmy się i mieliśmy czas na chwilę odpoczynku.

Następnego dnia, po śniadaniu wyruszyliśmy zwiedzać stolicę Czech - Pragę. Jest to miasto wielu pięknych zabytków. Nam udało się obejrzeć ich niewielką część. Spacerując przez Hradczany, mieliśmy okazję wysłuchać ciekawych opowieści na temat historii Pragi od naszego przewodnika. Zwiedziliśmy katedrę św. Wita, przeszliśmy przez Most Karola, dzielnicę żydowską oraz w drodze powrotnej Plac Wacława. Następnie mieliśmy chwilę wolnego czasu, którą mogliśmy poświęcić na zakup pamiątek lub spróbowanie czeskich potraw w restauracji.

W środę wybraliśmy się w Góry Stołowe. Wraz ze wspaniałym przewodnikiem górskim - p. Tadeuszem (Toster) przeszliśmy przez labirynt skalny najwyższego szczytu Gór Stołowych - Szczelińca Wielkiego (919 m n.m.p.). Następnie, mimo tego że padał deszcz, a wszyscy byliśmy całkowicie przemoknięci, udało nam się przejść przez Błędne Skały - 642 m n.p.m. Ten dzień uważamy całą grupą za bardzo udany, głównie dzięki panu przewodnikowi, który śpiewał dla nas, grał na gitarze, opowiadał wierszyki, a także śmieszne suchary - dzięki niemu nawet pomimo złej pogody dopisywały nam humory. Udało nam się, zwiedzić Kaplicę Czaszek w Czermnej, gdzie znajdują się szczątki ofiar wojny trzydziestoletniej oraz epidemii cholery na tych terenach. To miejsce pozwala na rozmyślanie nad przemijaniem ludzkiego życia.

Po powrocie z gór, organizatorzy przygotowali dla nas niespodziankę. Wybraliśmy się na spacer po Polanicy – Zdrój. Zwiedziliśmy przepiękny Park Zdrojowy, w którym mieliśmy okazję spotkać ekipę telewizyjną wraz z Radkiem Brzózką. Zobaczyliśmy także park szachowy, gdzie co roku odbywa się Międzynarodowy Festiwal Szachowy im. A. Rubinsteina. W parku znajduje się także Pomnik Niedźwiedzia, przy którym mieliśmy okazję zrobić sobie zdjęcie. Gdy wróciliśmy do naszego pensjonatu „Rzemieślnik”, wraz z opiekunami spędziliśmy miło czas przy ognisku.

Ostatniego dnia naszej wycieczki zwiedziliśmy Kłodzko. Głównym celem była Twierdza Kłodzka - system obronny z okresu XVII i XVIII wieku. Mieliśmy okazję przejść podziemnymi korytarzami minerskimi, co dla wielu z nas było wielkim przeżyciem, gdyż ich przejście wymagało odwagi. Z punktu widokowego Twierdzy mogliśmy podziwiać panoramę Kłodzka oraz całą Kotlinę Kłodzką.

Z wycieczki powróciliśmy cali i zdrowi, w drodze powrotnej kibicowaliśmy naszej reprezentacji, oglądając mecz w autobusie J. Serdecznie dziękujemy organizatorom, wyrozumiałym opiekunom, a także wszystkim uczestnikom wycieczki za mile spędzone 4 dni poza szkołą.

~Julia Żerańska

Nowości

website hosting main area bottom

Strona optymalizowana dla Google Chrome, Mozilla Firefox, IE 7/IE 8 1280x1024x32.

Wykorzystywanie treści strony oraz materiałów zamieszczonych na stronie bez zgody administratora strony ZABRONIONE!

©2010-2017 Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Krasnosielcu, ul. Ogrodowa 2a, 06-212 Krasnosielc, tel. 29717-50-88, by mgr Mariusz Bobiński.