hosting menu left

hosting plan ico 2
hosting plan ico 3

bottom of hosting header
website hosting main area top
Start
Wycieczka uczniów klas III gimnazjum PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator
środa, 28 czerwca 2017 16:04

5 – dniowa wycieczka uczniów klas III gimnazjum do Trójmiasta, Kaszub i Szwecji - 30 V –  3 VI 2017r. O godz. 8.00 wyruszyliśmy w kierunku północnej Polski pod opieką nauczycieli: Agnieszki Gałązka, Małgorzaty Pióreckiej, Katarzyny Grabowskiej oraz pani Agnieszki Grzymek. Pierwszego dnia wycieczki zdobyliśmy Wieżycę – najwyższe wzniesienie polskich pojezierzy oraz całego Niżu Polskiego. Na jej szczycie usytuowano punkt widokowy im. Jana Pawła II, z którego oglądaliśmy panoramę Kaszubskiego Parku Narodowego. Dzień zakończył spacer nad jezioro Tuchom w Warzenku oraz dyskoteka.

Drugiego dnia odwiedziliśmy Centrum Nauki „Eksperyment” w Gdyni Redłowo. Wystawa główna podzielona była na cztery strefy: Hydroświat, Drzewo Życia, Niewidoczne siły i Akcja – Człowiek. Eksperymentowaliśmy tam ok. 2 godz. Następnie udaliśmy się na film „Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara”. Uderzająca dawka humoru, pokręceni bohaterowie, brawurowe sceny akcji i kultowa obsada: Johnny Depp, Orlando Bloom i Javier Bardem – zapewniła nam dwie godziny niezłej zabawy. Po seansie wyruszyliśmy do Gdańska, gdzie od godz. 15.00 do 18.00 zwiedzaliśmy otwarte po wielu trudach nowoczesne Muzeum II Wojny Światowej. Ekspozycje przedstawiały polskie, tragiczne doświadczenia wojny na tle Europy. Podzieliliśmy się na dwie grupy, które oprowadzało dwoje wspaniałych przewodników. Opowiadali o genezie, skutkach, ofiarach i sprawcach, a także o bohaterach i zwykłych ludziach żyjących w tym „okrutnym” czasie. To była lekcja historii, której nie wolno nam zapomnieć. Wieczorem po powrocie, obiadokolacji aż dziwne mieliśmy jeszcze siłę na dyskotekę.
Trzeci dzień to wyjazd do Sopotu, przejście „monciakiem”, zakup pamiątek i spacer plażą do Gdyni Redłowo. Potem autokarem ruszyliśmy do centrum Gdyni na Skwer Kościuszki, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Marynarki Wojennej i ORP „Błyskawicę”. Po obiadokolacji w barze mlecznym ruszyliśmy na odprawę promową i o godz. 20.30 wyruszyliśmy w rejs promem do Szwecji. Wszyscy zebraliśmy się na pokładzie zewnętrznym, żeby obejrzeć odpłynięcie promu z portu oraz piękny zachód słońca. Na promie zostaliśmy zakwaterowani w 4- osobowych kajutach. Każdy otrzymał kartę pokładową, która jednocześnie była kluczem do kajuty. Z wrażeń związanych z podróżą promem, którą każdy przeżywał po raz pierwszy oraz z powodu niewielkich zawrotów głowy ciężko było tego wieczora zasnąć.
W piątek o godz. 9.00 dotarliśmy do Karlskrony, skąd autokarem dojechaliśmy do miasta Kalmar. Tam z panią przewodnik zwiedziliśmy piękny zamek, centrum i okolice miasta (plażę „Koci zadek”), poznaliśmy trochę istotę życia ludzi w Szwecji. Byliśmy również w jednej z wielu w tych okolicach Hucie Szkła, gdzie zobaczyliśmy pokaz wytapiania i dmuchania szkła. Każdy mógł sam spróbować tej bardzo trudnej umiejętności oraz wygrawerować szlifierką własne wzory na otrzymanej szklance. Kolejnym punktem była wizyta w Krainie Łosi – prywatnym Parku Łosi, gdzie mogliśmy karmić i głaskać łosie oraz zakupić pamiątki. Wieczorem o godz. 19.00 odpłynęliśmy ze Szwecji i na promie po kolacji do godz. 23.00 bawiliśmy się na dyskotece, po czym grzecznie poszliśmy spać. Ostatniego dnia wycieczki po szczęśliwym powrocie do Polski ruszyliśmy na śniadanie do baru mlecznego w Gdyni. Następnie wjechaliśmy kolejką na Kamienna Górę, z której podziwialiśmy morze i panoramę miasta. O godzinie 12.00 udaliśmy się do Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej na spektakl „Piotruś Pan” w 3D. Mimo zmęczenia atrakcjami wycieczki, zadziwiły nas niesamowite role dziecięce, świetne efekty specjalne i muzyka na żywo. Ok. godz. 15.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną, którą umilała nam muzyka disco polo i zżyty z uczestnikami kierowca autokaru. Cali i zdrowi, zmęczeni ale uśmiechnięci ok. godz. 21.00 wróciliśmy do swoich rodzin.

~Wiktoria Andruchewicz, Barbara Kaczorek, Patrycja Grzymek, Wiktoria Piętka, Barbara Olkowska z klasy IIIa.

A jak wspominają wycieczkę jej uczestnicy:

• J. Zarodkiewicz, kl. Ic – „na wycieczce podobało mi się wszystko: prom, otoczenie i atmosfera”
  • N. Kryszk, kl. Ic – „Najbardziej podobał mi się prom. Zaprzyjaźniłam się z nowymi osobami”
  • P. Dudek, kl. III b – „najbardziej podobała mi się Szwecja, park Łosi i Muzeum marynarki Wojennej”
  • N. Ruszkowski, kl. IIIa – „Najbardziej podobało mi się miasto Kalmar i wybrzeże Szwecji, wyspy, podróż promem i widoki w Gdyni”
  • D. Kruk, kl. II b – „podobało mi się morze i spacer z Sopotu do Gdyni”
  • B. Olkowska, kl. III a – „Na wycieczce bardzo podobał mi się prom, było tam pyszne jedzonko, podobały mi się widoki (zachód słońca) z pokładu zewnętrznego”
  • B. Kaczorek, kl. III a – „Najbardziej podobała mi się druga część wycieczki czyli prom. Było to nowe doświadczenie. Cieszyłam się, że odwiedziłam kolejny europejski kraj”
  • A. Gałązka, wychowawca klasy III b – „najbardziej zadowolona jestem z uczestników wycieczki, ich zachowania w różnych miejscach, które zwiedzaliśmy. Wiem też, że większości podobał się spektakl „Piotruś Pan”, mnie wzruszył do łez. A najbardziej cieszę się, że wszyscy wróciliśmy cali i zdrowi. Dziękuję uczestnikom za wspólnie mile spędzony czas a opiekunkom za ogromne wsparcie podczas każdego dnia wycieczki. Szczególne podziękowania kieruję również do Wójta Gminy Krasnosielc Pawła Ruszczyńskiego i Rady Rodziców przy ZS PG w Krasnosielcu za wsparcie finansowe, które umożliwiło zorganizowanie i realizację ciekawego programu wycieczki”.

~Julia Oleksy, klasa IIIa

Nowości

website hosting main area bottom

Strona optymalizowana dla Google Chrome, Mozilla Firefox, IE 7/IE 8 1280x1024x32.

Wykorzystywanie treści strony oraz materiałów zamieszczonych na stronie bez zgody administratora strony ZABRONIONE!

©2010-2017 Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Krasnosielcu, ul. Ogrodowa 2a, 06-212 Krasnosielc, tel. 29717-50-88, by mgr Mariusz Bobiński.